1. Sağlık Merkezi Hizmetleri Nelerdir?

Ana Kampüs ve Batı Yurdu’nda iki merkez halinde sağlık hizmetlerinin sunulduğu birim olan Sağlık Merkezlerimizde 24 saat doktor ve sağlık ekibi bulunmaktadır. Yıl boyunca öğrencilerimizin tüm sağlık sorunlarına yanıt verilmeye çalışılmaktadır. Her iki sağlık birimimizde birer ambulans bulunmaktadır. Tüm öğrencilerimiz bu hizmetlerden faydalanabilmektedir.

2. Bu hizmetlerden nasıl faydalanabilirim?

Poliklinik hizmetleri mesai saatleri içinde verilmektedir. Bu hizmetten faydalanmak için 1273 nolu telefondan randevu alınması, zaman kaybının ve karışıklığın önlenmesinde önemlidir. Hastalık belirtileri başladığı an 1273 nolu telefondan randevu alarak, sağlık merkezinde muayene, tetkik ve tedavinin başlaması sağlayabilirsiniz.

Acil durumlarda, özellikle ambulans gerektirecek durumlarda 1100 nolu telefon aranarak, acil yardım çağrısı yapılabilir. Ancak bu konuda öğrencilerimizin gereksiz çağrı yapmaktan kaçınmaları gerekir. Kampüs içinde tek ambulans bulunduğundan gereksiz çağrılar, ambulansın meşgul edilmesi, oluşacak acil bir durum karşısında gecikmelere neden olabilir. Bu konuda öğrencilerimizin hassasiyet içinde olmaları önemlidir.

3. Sağlık Merkezi Ambulans Çağrı Merkezi işlevi nedir?

Ambulans çağrı merkezi telefonu 1100 dır. Acil durumlar da çağrı sonrası tam teşekküllü ambulans ve sağlık ekibi olay yerine gelir. Gerekli müdahaleyi yapar, gereğinde tam teşekküllü bir hastaneye hasta sevki sağlar.

4. Sağlık Merkezi’nde muayene sonrası düzenlenen tedavi için ilaçlar nasıl temin edilmektedir?

Yazılan reçeteler isteğe bağlı olarak aynı gün saat 16.00 da anlaşmalı eczaneden Sağlık Merkezi’ne getirilmektedi.. Anlaşmalı Özel sağlık sigortası olanlar bu hizmetlerden yararlanabilmektedir. SGK’lı ilaç temini sağlık merkezimizden yazılan reçetelerde geçerli
değildir.

ÖNEMLİ NOT: Tüm eczane hizmetleri, pandemi koşulları nedeniyle askıya alınmıştır.

5. Sağlık Yönergesinde yer alan rapor yönetmeliğine göre rapor alınabilecek merkezler nerelerdir?

Bunun dışında eğitim araştırma hastaneleri, üniversite hastaneleri, A sınıfı özel hastanelerden getirilen raporlar sağlık merkezi sorumlu hekimi tarafından değerlendirilmektedir.(Hamidiye hast, sariyer devlet hast, acibadem maslak, Sariyer tip merkezi raporlari dahil) Sarıyer ilçesi sınırları içerisindeki devlet hastaneleri ve Acıbadem Hastanesi raporları da sağlık merkezi sorumlu hekimi tarafından değerlendirilmektedir.

6. Sağlık Merkezi dışından alınan raporların ne zaman teslim edilmesi gerekmektedir?

Raporda belirtilen istirahat tarihinin bittiği günden itibaren 5 iş günü içinde raporun sağlık merkezimiz sekreterliğine teslim edilmesi gerekmektedir. Rapor uygun bulunduğu taktirde e-posta ile ilgili tüm akademik personele bildirimi sağlık merkezimiz tarafından yapılmaktadır.

7. Öğrencinin sürekli gittiği doktor rapor yönetmeliğinde belirtilen rapor alınabilecek merkezler dışında çalışıyorsa, ne yapılabilir?

Öğrencilerin özellikle Aile hekimi veya uzun süredir takip edilen doktoruna muayene olması ve tedavinin düzenlenmesi durumunda, aynı gün sağlık merkezi 1273 nolu telefonu arayarak durumunu belirtmesi ve ön protokol alması gerekmektedir. Alınan rapor sağlık merkezi doktoru tarafından değerlendirmeye alınacaktır