1. Ne gibi durumlarda KOLT’a gidebilirim?

Akademik hayatla ilgili herhangi bir konuda destek almak için KOLT’a gelebilirsiniz. Destek verdiğimiz ve bizi ziyaret etmenizi önerdiğimiz konulara şu örnekleri verebiliriz:

  • Ders konularını anlamakta zorluk çektiğinizde,
  • Bir dersin belirli konularını bu konuları bilen bir akranınızla tartışmaya ihtiyaç duyduğunuzda,
  • Derslerin gerektirdiği çalışma temposuna uyum sağlayamadığınızda ve sınavlarına hazırlanmada zorluk çekip arkadaşlarınızla beraber sınav öncesi ders tekrarı ihtiyacı duyduğunuzda,
  • Ders dinleme ya da not tutma konusunda zorlandığınızda,
  • Okumalarınızı yetiştirmekte zorlandığınızda,
  • Sınavlara hazırlanmada zorlandığınızda
  • Akademik hayatınızda sürekli hale gelen bir motivasyon düşüklüğü yaşadığınızda,
  • Üniversite öğreniminizde bir amaç belirleme ve planlama desteği aradığınızda,
  • Zamanınızı iyi kullanamadığınızı hissettiğinizde,
  • Yabancı dil (İngilizce, Almanca ve Fransızca) konuşma pratiği yaparak yabancı dilde daha akıcı konuşmak, derslerde kendinizi daha iyi ifade etmek istediğinizde.

KOLT’un öğrencilere sunduğu akran desteği, konuşma grupları ve birebir akademik danışmanlık hizmetleri hakkında daha ayrıntılı bilgi için https://kolt.ku.edu.tr/?page_id=155&lang=en adresinden öğrencilere yönelik hazırladığımız sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

2. KOLT’a gelmek için kimle konuşup, kimden randevu almalıyım?

KOLT@ku.edu.tr adresine destek almak istediğiniz konuyu belirten bir e-posta göndermeniz ya da bizi aramanız (x1755) yeterli. KOLT’tan akran desteği almak ve yabancı dil konuşma gruplarına katılmak için randevuya ihtiyacınız yoktur. KOLT’un akran desteği verdiği her ders için ve yabancı dil konuşma grupları için, destek verilen saatleri gösteren zaman çizelgeleri var. Bu çizelgelere şuralardan ulaşabilirsiniz: size dönem başında gönderilen e-posta, KOLT web sitesi ve KOLT’un girişinde yer alan bilgilendirme panosu. Bunların yanı sıra, Koç Üniversitesi mobil uygulamasındaki KOLT ikonunu tıklayarak da haftalık çizelgelere ulaşabilirsiniz. Birebir akademik danışmanlık hizmeti için e-posta adresimizden (kolt@ku.edu.tr) randevu talep edebilirsiniz.

3. KOLT’a geldiğimde bana kim yardımcı olacak?

Destek istediğiniz konuya göre akran destek biriminde çalışan öğrencilerimiz, konuşma grubu lider öğrencilerimiz veya KOLT personeli size yardımcı olacaktır. Akran desteği veren arkadaşlarımıza “tutor” diyoruz. Tutor’lar destek verdiği dersleri daha önce almış ve başarılı olmuş, akran desteği vermeyi seven ve başarılı üst sınıflardan arkadaşlarınız. Biz, KOLT olarak onların size en iyi şekilde destek verebilmesi için onları hazırlıyor ve destekliyoruz. Konuşma gruplarını yürüten öğrencilerimize “konuşma grubu lideri” diyoruz. Grupla yabancı dil konuşma pratiği konusunda bu arkadaşlarımız size yardımcı oluyor. KOLT personeli de size birebir akademik danışmanlık konularında destek verebilir.

4. KOLT’tan alınacak desteklerin ücretleri ne kadar?

KOLT’un verdiği tüm hizmetler ücretsizdir. Koç Üniversitesi tüm öğrencilere ihtiyaçları olan akademik desteği verme sorumluluğunu üstlenmektedir. İhtiyacınız olan her desteği, herhangi bir ödeme yapmadan alabilirsiniz. Ayrıca, bu destekleri üniversitenin tüm birimleri ile bağlantılı olan KOLT’tan almak size çok daha etkin bir yardım sağlayacaktır.

5. KOLT, öğrencilerin üniversiteye adaptasyonunu daha iyi sağlaması ve ders programlarını daha iyi yapabilmeleri için nasıl yardımcı olmaktadır?

KOLT, özellikle Koç Üniversitesi’ne yeni başlayan öğrencilere destek vermekte titiz ve isteklidir. Biliyoruz ki ilk yıl hedefledikleri başarıyı yakalayan öğrencilerimiz, bu başarılarını kolaylıkla sürdürebilmektedir. Bu nedenle KOLT, genellikle bireysel olarak hazırlık okulu (ELC) ve birinci sınıf öğrencilerine şu konularda destek vermektedir:

  • Üniversitede ders seçimlerinin önemi nedir? Nasıl yapılması gerekir?
  • Alan dışı çekirdek derslerin ve seçmeli derslerin üniversite öğrenimi süresince ve mezuniyet sonrasında öğrencilere ne gibi bir faydası olabilir?
  • Çift anadal, yandal ve uzmanlaşma programlarını düşüneyim mi? Bunların bana bir faydası dokunur mu?
  • Öğretim üyeleriyle, akademik danışmanımla, asistanlarla veya üniversitedeki idari birimlerle nasıl sağlıklı bir ilişki kurabilirim?

6. KOLT’ta akran destekçisi (tutor) olmayı düşünen öğrencilerin ne yapması gerekir ve bunun öğrenciye nasıl bir yararı olur?

KOLT Akran Destek Birimi’nde akran desteği verecek öğrencilerin (tutor) adaylığı ve yerleştirilmesi KOLT’un ve öğretim üyelerinin işbirliği ile büyük bir titizlikle yapılmaktadır. Akran desteği verecek olan öğrencilerin destek vereceği dersten o dersin verildiği önceki dönemlerde A+, A ya da A- notu almış olması, genel başarı düzeyinin (GPA) yüksek olması ve dersi verecek olan öğretim üyesinin o öğrencinin adaylığını desteklemesi gerekli koşullardır. Akademik akran desteği veren arkadaşlarımıza her dönem sonunda, KOLT’ta çalıştıklarını gösteren ve rektörümüz tarafından imzalanan bir sertifika verilmektedir. İleride akademik hayatına yurt dışında yüksek lisans ve doktora programlarında devam etmek isteyen veya iş hayatına mezuniyet sonrası doğrudan başlamak isteyen öğrenciler için, KOLT’un sertifikası önemli bir referans kaynağı olabilmektedir.

7. Güz 2020 döneminde KOLT’un hizmetleri nasıl devam edecek?

Bahar 2020 ve Yaz 2020 dönemlerinde bütün hizmetlerimiz kesintisiz çevrimiçi (online) ortamda devam etmiştir. Güz 2020 döneminde de bütün hizmetlerimizi çevrimiçi (online) ortamda sunmaya devam edeceğiz. Sizler için hazırladığımız birçok kaynağa ulaşabileceğiniz Blackboard (Öğretim Yönetim Sistemi) öğrenci sayfamıza kaydolmak için kolt@ku.edu.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.

KOLT İletişim Bilgileri:
Suna Kıraç Kütüphanesi, Z06 (Sol Yan Giriş)
Tel: (0212) 3381755, E-posta: kolt@ku.edu.tr, Web sitesi: http://kolt.ku.edu.tr