1.Sağlık Merkezi Hizmetleri Nelerdir?

Ana Kampüs ve Batı Yurdu’nda iki merkez halinde birinci basamak sağlık hizmetlerinin sunulduğu Sağlık Merkezlerimizde 24 saat doktor ve sağlık ekibi bulunmaktadır. Yıl boyunca açık olan sağlık merkezlerimiz öğrencilerimizin  sağlık sorunlarına  yardımcı olmaktadır. Her iki sağlık birimimizde birer ambulans 7/24 hizmet vermektedir. Tüm öğrencilerimiz sağlık hizmetlerinden ücretsiz bir şekilde faydalanabilmektedir.

2.Bu hizmetlerden nasıl faydalanabilirim?

Normal poliklinik hizmetleri mesai saatleri içinde verilmektedir. Mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde ise acil poliklinik şeklinde çalışmaktadır. Bu hizmetten faydalanmak için dahili 1273  veya 0 212 338 12 73 nolu telefondan randevu alınması, zaman kaybının ve karışıklığın önlenmesinde önemlidir. Hastalık belirtileri başladığı an 1273 nolu telefondan randevu alarak, sağlık merkezinde muayene olabilirsiniz.

Acil durumlarda, özellikle ambulans gerektirecek özel durumlarda 1100 nolu ambulans telefonu aranarak, acil yardım çağrısı yapılabilir. Ancak ambulans talepleri gerçekten ciddi ve endişe verici  tıbbi durumlarda yapılmalıdır.  Kampüs içinde tek ambulans bulunduğundan gereksiz çağrılar, ambulans ya da telefon hattının meşgul edilmesi, aynı anda oluşacak acil bir durumda gerçekten acil bir vakaya ulaşmada  gecikmelere neden olabilir. Bu konuda  hassas ve özenli davranılması herkesin faydasına olacaktır.

3.Ambulans Çağrı Süreci nasıl işler ?

Ambulans çağrı merkezi telefonu 1100 (mobil telefon ile 0 212 338 12 73)  dır. Acil durumlar da çağrı sonrası ambulans ve sağlık ekibi olay yerine gelir. Gerekli müdahaleyi yapar veya tedavisine sağlık merkezinde devam edilirgereğinde 112 Komuta Merkezinin yönlendirdiği bir hastaneye hasta sevkini sağlar.

4.Sağlık Merkezi’nde muayene sonrası reçete edilen  ilaçlar nasıl temin edilmektedir?

Sağlık merkezlerimizde öğrencilerimize ancak özel sağlık sigortası veya ücretli şekilde alınabilecek türde reçete yazılabilmektedir. Resmi ya da SGK kapsamında reçete yazılamamaktadır. Reçeteler isteğe bağlı olarak anlaşmalı bir eczaneye gönderilerek aynı gün saat 16.00 da  Sağlık Merkezi’ne getirtilebilmektedir..Talepte bulunan öğrenciler ilaçları getiren eczane görevlisinden ücretini görevliye ödeyerek teslim alabilirler.  

5.Sağlık Yönergesinde yer alan rapor yönetmeliğine göre istirahat raporu alınabilecek merkezler nerelerdir?

Sağlık merkezlerimizde hekim gerekli gördüğü takdirde düzenlenen istirahat raporları dışında resmi ya da özel her türlü hastane , sağlık merkezi, muayenehane ve diş hekimlerinden alınacak usulüne uygun olarak düzenlenmiş raporlar kabul edilmektedir. Usule uygun olması için raporda “Tanı bilgisi,Tarih ve Protokol numarası, Doktor Kaşe ve imzası şarttır. Dış merkezlerden alınan raporların gönderme ve kabul süreçleri “Öğrenci Sağlık Raporları Uygulama Esasları Yönergesi” nde ( ilgili yönerge linki buraya yerleştirilmeli)  ayrıntılı olarak belirtilmiştir.  Gönderilen raporlar sağlık merkezi sorumlu hekimleri tarafından usule uygunluk açısından değerlendirildikten sonra sisteme girişi yapılmaktadır.

6.Sağlık Merkezi dışından alınan raporların ne zaman teslim edilmesi gerekmektedir?

 Öğrencilerin, KÜ Sağlık Merkezi dışında bir kurumdan aldıkları raporları resim formatında rapor süresinin bitim tarihinden itibaren en geç 5 (beş) gün içinde healthcenter@ku.edu.tr adresine e-posta ile iletmesi yeterlidir. Raporlarının asıllarının gerektiğinde ibraz etmek üzere öğrenci tarafından saklanması gereklidir. Bu raporlarda “Hastalık adı, istirahatli olduğu tarihler, doktor kaşe ve imzası (elektronik imzalı da olabilir), verilen kurumun adı gibi raporun geçerli olmasını sağlayacak kriterlerin var olması ve okunaklı bir şekilde iletiminin sağlanması önemlidir. Bu kriterleri karşılamayan raporlar kabul edilmeyecek olup sisteme de girilmeyecektir.

7.Yurt dışında iken alınmış raporlar kabul edilir mi ?

Yurt dışında iken alınmış raporların da kabulü mümkündür. Kabul süreçleri “Öğrenci Sağlık Raporları Uygulama Esasları Yönergesi” nde belirtilen yurt içinde alınmış raporlarla aynıdır. Ancak verilen ülkenin orijinal dili ile hazırlanmış raporlarda çeviri gerekmektedir. Orijinal raporun,Türkçeye çevrilmiş hali ile beraber e-posta ile resim formatında gönderilmesi gerekmektedir.  Raporun iletilmesi sonrasında gerekli kontrolleri yapılarak uygun bulunduğunda sisteme girişi yapılacaktır.