1. Kütüphane hangi gün ve saatlerde açıktır?

4 Kat ve 8.300 metrekarelik bir alanda 915 kişilik oturma kapasitesi sunan Suna Kıraç Kütüphanesi, kullanıcılarına akademik yıl boyunca haftanın 7 günü, 24 saat hizmet vermektedir. Akademik dönem dışında çalışma saatlerinde farklılık oluşabilir. Bu değişiklikler ayrıca duyurulur. Kütüphanenin kapalı olduğu gün ve saatlerde iç mekândan bağımsız olarak bir okuma salonu sürekli açık tutulmaktadır. Kütüphaneye bağlı şube kütüphaneleri (ANAMED-Beyoğlu, Sağlık Bilimleri Kütüphane-Koç Üniversitesi Hastanesi-Topkapı, VEKAM-Ankara ve AKMED-Antalya) kullanmak ve çalışma saatleri hakkında bilgi almak için web sayfamızda bulunan şube kütüphaneler sayfasına ayrıca bakabilirsiniz (http://library.ku.edu.tr).

2. Kütüphane aracılığıyla hangi tür kaynaklara erişebilirim?

Kütüphane ders, araştırma ve kişisel gelişim ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullanabileceğiniz 270.000’i aşkın basılı kitap olmak üzere 360.000’in üzerinde farklı tür ve formatta (Dergi, DVD, iPad, Hesap Makinesi, vb.) yayın ve kaynağa ev sahipliği yapmaktadır. Kütüphane ayrıca fiziksel kaynakların dışında farklı konularda 126 elektronik veri tabanına, 65.000 elektronik dergiye ve 220.000’in üzerinde elektronik kitaba da erişim sağlamaktadır. Elektronik kaynaklara Network kullanıcı adı ve şifresiyle kampüs dışından da erişmek mümkündür. Kütüphanede kitap ve araştırma kaynaklarının dışında altı kişi oturma kapasiteli 18 grup çalışma odası da bulunmaktadır. Bu odalar, öğrenci grupları tarafından iki saatliğine rezerve edilip birlikte çalışma ve araştırma yapmak için kullanılabilir.

3. Kütüphaneden yararlanmak için ne yapılmalıdır?

Tüm öğrencilerimiz kütüphanenin doğal bir üyesidir. Kütüphane hesaplarınız kayıt işlemini tamamladığınız anda aktif edilmekte ve kullanıma açılmaktadır. Yeni gelen öğrencilere yönelik organize edilen uyum günlerinde kütüphanenin de tanıtımı yapılmaktadır. Bunun dışında dönem içinde alacak olduğunuz araştırma yöntemleri (ACWR 101) dersine entegre bir bilgi okuryazarlığı eğitimi, UNIV 101 kapsamında alabileceğiniz LIB 101 Online Kursu da hizmet ve kaynakları etkin kullanmanız için size yol gösterici olacaktır. Ayrıca istediğiniz zaman kütüphaneyi ziyaret ederek hesabınız ve hizmetler hakkında bilgi alabilirsiniz.

4. Kütüphaneden ödünç alma hakları nelerdir?

Kütüphaneden pek çok türde kaynak ödünç alabilirsiniz. Bunlar;

  • 30 gün için 25 kitap,
  • 2 saat için 5 rezerv materyali (ders ve yardımcı okuma kitapları, TOEFL ve sınav hazırlık kitapları),
  • 3 gün için iPad,
  • 2 saatliğine grup çalışma odası anahtarı,
  • 3 gün için 2 DVD.

5. Kütüphaneden alınan materyaller zamanında iade edilmezse alınacak cezalar ne kadardır?

  • Kitap: 1.25 TL/günlük,
  • Rezerv materyali: 2.50 TL/saatlik,
  • Grup çalışma odası anahtarı: 2.50 TL/saatlik,
  • DVD: 2.50 TL/günlük,
  • iPad: 25 TL/günlük.

Kaybedilen veya hasarlı iade edilen kaynaklar için ayrıca ücretlendirme yapılmaktadır. Buna göre, kaybedilen materyalin yerine yenisinin konulması için kaynağın o günkü rayiç bedeli ve materyal işlem ücreti (32.50 TL) kaybeden/hasarlı iade edenden alınmaktadır.

6. Nasıl kitap ödünç alabilirim ve ödünç aldığım kaynağın kullanım süresini nasıl uzatabilirim?

Kütüphanede bulunan Self-check makinelerini kullanarak veya Danışma Masasına şahsen gelerek kitap/kaynak ödünç alabilirsiniz. Ödünç alma işlemleri için Koç Üniversitesi ID kartınızın yanınızda bulunması gerekmektedir. Kütüphane hesabınızda bulunan kaynakların takibi ve ihtiyaç durumunda süre uzatımı için Kütüphane web sayfasında veya Koç Üniversitesi Mobil Uygulamasında yer alan “Kütüphane Hesabım” alanını da kullanabilirsiniz.

7. Kütüphane kullanımı ve araştırmalarla ilgili nasıl yardım alınabilir?

Referans kütüphanecilerimiz size her zaman yardımcı olmaya hazırdırlar. Kütüphaneye şahsen gelerek, web sayfasında bulunan “Ask-a-Librarian” formunu doldurarak ya da Chat servisi aracılığı ile sorularınızı bize iletebilirsiniz. Farklı konu alanlarında sizler için derlenmiş kaynaklardan oluşan LibGuides adını verdiğimiz rehberleri de araştırmalarınız için referans kaynak olarak kullanabilirsiniz. 

Kütüphane hizmetlerine ilişkin sorularınız için Library Track-it sistemi de bulunmaktadır.

Danışma Masası: 0-212-338 13 17 – libinformation@ku.edu.tr

Covid-19 salgını sonrası yeniden açılışta Kütüphane kuralları nelerdir?

Yeniden açılış ile beraber kütüphane kullanım kurallarında yaşanmakta olan pandemi sebebi ile değişiklikler yapılmıştır. Bu kapsamda 2021 Güz döneminde uygulanacak kuralları aşağıda bulabilirsiniz:

  1. Kütüphaneye giriş ve çıkışlar sadece Koç Meydanı üzerindeki ana kapıdan yapılacaktır.
  2. Kütüphane içerisinde maske kullanımı zorunludur.
  3. Binaya girişte ellerin dezenfekte edilmesi önerilmektedir.
  4. Kütüphane içerisinde grup olarak çalışılmaması ve fiziki mesafe kurallarına uyulması tavsiye edilmektedir.
  5. Kütüphane binası içerisinde (paketli ürünler dahil olmak üzere) yiyecek ve içecek tüketmek (su hariç) yasaktır.
  6. Kütüphane Grup Çalışma Odaları fiziksel mesafeye uyum kuralları gözetilerek online derslere katılabilecek şekilde Tek Kişilik kullanıma açılmıştır. Çalışma Odası rezervasyon işlemi kütüphane web sayfası üzerinden yapılmaktadır.
  7. Kitap ödünç alma ve iade işlemleri kütüphane giriş katta bulunan self-check makinası üzerinden yapılacaktır.
  8. Bulaş riskini azaltmak amacıyla ortak kullanımı yüksek olan kulaklık, iPad, hesap makinesi, vb. teknik ekipmanlar bir süre daha dolaşıma çıkarılmayacaktır.
  9. Yeni kural bilgileri kütüphane girişinde kullanıcılara açıkça görebilecekleri şekilde asılmıştır. Güncellemeleri web sayfamızdan takip edebilirsiniz.
  10. Kullanıcıların, Üniversitenin ve Kütüphanenin belirlemiş oldukları kurallara uymaları zorunludur.